• Kezdőlap

  • Rólunk

  • Ahogy MI látjuk (BLOG)

  • Szakembereink

  • Rólunk

    Fejlesztemagyerekem.hu

    RSS Feed

    © 2014. Fejlesztemagyerekem.hu

    • Kezdőlap

    • Rólunk

    • Ahogy MI látjuk (BLOG)

    • Szakembereink

    • Kapcsolat

      • w-facebook
      • Twitter Clean

      Kipróbáltuk! Olvassatok Logicoval a nyári szünetben is!

      July 18, 2017

       

      A LOGICO PICCOLO Szövegértés című sorozatának a Vidám történetek című feladatlapjait ismertük meg a nyári szünet elején. A  10 feladatlap a 7-9 éves gyermekek szövegértését segíti. Jól áttekinthető, mert a kihajtható lapok három oldalon tartalmaznak egy-egy feladatot, a negyediken pedig az önellenőrzésre van  lehetőség.

       

      Ez az elrendezés hasznos, mert feladatmegoldás közben is látható a szöveg, és bele-bele lehet kukkantani.  Az első oldalon a történet  képi illusztrációjáról mondatokat lehet megfogalmazni, ami a kommunikációs képességet, a fantáziát fejleszti, és alkalmat ad a szókincsbővítésre, szómagyarázatra. A  második oldal  vidám történetei valós élethelyzeteken alapulnak, és  további feladatok lehetőségeit rejtik magukban.

       

      Az unokáim, akik most voltak második osztályosok,  már jól ismerik és szeretik a különböző  Logico feladatlapokat, így most is kíváncsian várták, hogy vajon miről is szólnak a Vidám történetek. Az első feladat egy  kisfiúról szól, aki szeret bevásárolni, de a zöldséges bácsit nem szereti, mert az mindig becsapja őt. A feladatban feltett kérdésekre meg kellett keresni a helyes választ, és bizony sok-sok felmerülő kérdést kellett megbeszélni. A felnőttek és a gyerekek kapcsolatát, a helyes viselkedést, a becsületességet,   és megerősítésre kerültek a helyes viselkedés  szabályai is. Nagyon jó játék volt utána szóláncot játszani a zöldségek, gyümölcsök neveivel. A második lapon a nagyszámú család rokoni szálain túl a beszédes nagybácsiról olvastak, itt a szövegből vett mondatok helyes befejezését kellett megtalálni. A feladat után a saját családi kapcsolatokról esett szó, elkészítették a közös családfájukat is a dédszülőkig visszamenve, unokatestvérek lévén, nyilván a közös „ősökről” esett csak szó.

       

      A harmadik lapon a „kukaszörny” hozta elő a vélt vagy valós félelmek alakjaikat, a megoldásban szinonimákat kellett találni a szereplők tulajdonságaihoz. A negyedik lapon megtudtuk, a mindig késében levő Hédiből hogyan lett futóbajnok, a hiányos mondatokba a megfelelő szót kellett beilleszteni.

       

      Az ötödik lap az elveszett könyvtári könyvről szólt,  a feladatok között talán ez a ez egyik legnehezebb, a mondatok időrendi sorrendbe rendezése. Ennek kapcsán elmentünk a könyvtárba, ahol érdekes könyveket nézegettek, olvasnivalót is hoztak magukkal, és megfogadták, ők vigyázni fognak a könyvekre!

       

      A hatodik lap az új szomszédról szól, aki kissé hangos,  és a szülők több megoldást javasolnak a probléma megszüntetésére, míg a lányuk  egyszerűen  megbeszélte az érintettel. Itt szólások jelentését kellett megkeresni, ezeken jókat nevettek:  tetszett nekik a „nem babra megy a játék”,” leesik az álla” kifejezés.  A hetedik feladatban igaz vagy hamis állításokat kellett felismerni egy színésszel kapcsolatos történetben.

       

      A nyolcadik lap a gyerek-bandákról, bandavezérségről szól, itt is szinonimákat kellett keresni, ami nem volt könnyű, hisz olyan szavak szerepeltek, mint melák, muszkli, konspirál. A kilencedik feladat  két verekedős kisfiúról szól, itt a történet vázlatpontjait kellett időrendi sorrendbe állítani, ami a lényegkiemelésre irányította a figyelmüket. A tizedik történet egy kislányról szólt, aki minden versenyre benevezett, annyira szeretett volna nyerni. Itt a kérdéseket kellett sorrendbe állítani.

       

      A kislányok a Vidám történeteket szívesen olvasták és örömmel oldották meg a feladatokat, nagyon tetszett nekik a hozzákapcsolt könyvtárlátogatás, szójáték, családfakészítés, élmények felidézése stb… Természetesen a feladatlapok használhatók iskolai kiegészítő tevékenységként is.

       

       

      A felnőtt jelenléte elengedhetetlen, mert szükség van magyarázatokra, a megbeszélés lehetőségére.  A felnőtt-gyerek, gyerek-gyerek kapcsolatokról, a különféle közösségbe való beilleszkedésről, a társas viszonyokról,  a félelmekről szóló mesék hatnak az érzelmekre, alkalmat adnak a saját élmények elmondására, megbeszélésére. A megoldás keresése közben  bővül a szókincsük, tárgyi ismeretük.

       

      Összegezve: A  Logico Piccolo szövegértést segítő tanulójátékot  nagyon jól használhatónak tartom a 7-9 éves gyermekek olvasási készségének fejlesztésében. Sokoldalúan és differenciáltan fejleszti a gyermekek képességeit,  segíti a szövegértést,  a lényegkiemelést, az időrendiség kialakítását, a figyelmet, a gondolkodást, az összefüggések felismerését.

      A Logico keret használata fejleszti az önellenőrzési képességet,  a szem-kéz koordinációt.

       

      Ha kedvet kaptál a játék kipróbálásához, nézd meg a Fejlesztemagyerekem.hu webáruházában!

       

                                                                               Németh Julianna

                                                                                   logopédus

      Vendégszerzőnkről itt olvashatsz:

       

       

      „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz, és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és rámutatsz a tervrajzra. Ehelyett először keltsd fel bennük az olthatatlan vágyat a végtelen tenger iránt.”Antoine de Saint-Exupéry1973-ban Budapesten, a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán oligofrénpedagógiai és logopédiai szakos tanári diplomát szereztem. 1991-ben Debrecenben a Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán elvégeztem a szakpedagógus szakot, fejlesztő-kutató specializációval. 2000-ben Egerben az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán tanügyigazgatási szakirányban szereztem képesítést.Gyógypedagógusként, logopédusként dolgoztam négy évtizeden át gyógypedagógiai intézményben, általános iskolában és óvodában. Tíz éve nyugdíjas vagyok.Az élet szép adományának fogom fel, hogy ezt a gyönyörű hivatást gyakorolhattam, hiszMaria Montessori szavait idézve "A gyermek a legtökéletesebb teremtmény, mert egyedül ő tudja megalkotni saját egyéniségét. A gyermek lelke lágy viaszhoz vagy fehér papírhoz hasonló, ahová magának a gyermeknek kell belevésni a képzeteket.”Sok kisebb és nagyobb csodát élhettem meg, amikor hozzásegítettem egy-egy gyermeket, fiatalt, hogy beszédhibáját kijavítva sikeresebben tudjon beilleszkedni társai közé, illetve szakképesítést, diplomát szerezzen.Szintén nagyon szép feladat megtanítani valakit írni-olvasni, számolni, főleg, ha a tanulás terén valamilyen nehézség (pl. dislexia, discalculia) lép fel.A munkám sikerességéhez az is hozzájárult, hogy mindig tiszteletben tartottam a gyermekek személyiségét, egyenrangú partnerként kezeltem őket és sokat tanultam tőlük.

       

       

       

       

                                                                                 

       

      Címkék:

      Kipróbáltuk!

      olvasástanulás

      olvasási készség

      olvasás

      lényegkiemelés

      időrendiség

      figyelem fejlesztése

      ok-okozati összefüggés

      Please reload

      Kapcsolódó bejegyzések:

      Röviden, érthetően a matematikáról

      2018-2-10

      Játékos számok, számolás játékosan - könyvajánló

      2017-12-05

      Kipróbáltuk! Hogyan játssz a Radosza-számológyűrűvel?

      2017-11-22

      Kiszámíthatóan eredményes!

      2016-6-08

      Please reload