Ötletkosár - koncentrációfejlesztő játékos gyakorlatsor


A sikeres tanulás feltétele, hogy a gyermek oda tudjon figyelni, el tudjon mélyülni az őt érintő feladatokban. Manapság annyi inger éri a fiatalokat, amelyeket még tetéznek a multitaskinggal, azaz amikor több tevékenységet végzünk egy időben. Nagy a veszély, hogy gyerekeink belenőnek a több képernyős tevékenységekbe. Márpedig a több képernyő használata egyszerre (laptop, TV, okostelefon egyidejű használata)

figyelemzavart, majd depressziót és szorongást, sőt agykárosodást okoz-hat - írja az Origo cikke.


Játékos feladatsorunkat tehát minden esetben ajánljuk nyugodt képenyőmentes, körülmények között végezni. Lehetőleg a szobában csak ez a tevékenység folyjon, ne hallgassunk zenét sem közben, mert eltereli a figyelmet. A gyakorlatokat felnőtt segítségével végezzük, több gyermek is résztvehet benne.


Vizuális figyelelem fejlesztése


Útkövető - 4 éves kor felett


Vastag színes cipőfűzőket helyezzünk a szőnyegre úgy ,hogy többször keresztezzék egymást. Először kettő színnel , ha ügyesek akkor lehet három szín. Egy –egy színen vezetjük az ujjunkat végig. Nehezítjük a feladatot, ha egy szín keresztezi egymást (ez a labirintusjáték előkészítése).


Mozgásfejlesztés - óvodás és kisiskoláskor


A mozgás és az értelem "kéz a kézben jár". A mozgás fejlődés összefügg az értelem fejlődésével. Hagyjuk játszani szabadon, minél többet legyen a gyermek levegőn. Minél többféle mozgást megpróbál, annál jobban fejlődésik a térérzékelése. Az egyensúlyfejlesztő játékok guggolás, féllábon állás, ugrálás, szökdellés, a koordinált mozgást fejlesztő játékok (ugrókötelezés, hullahopp karikázás, lépcsőn járás, hintázás) mind-mind a későbbi eredményes tanulást készítik elő.


Fontos a gyermek motiválása is. Vannak gyerekek, akik nem szeretnek mozogni, mert nem ügyesek, nincs sikerélményük. Számukra az érdekes, kombinált mozgásformák lehetnek érdekesek.


Auditív figyelem fejlesztése - óvodáskortól kisiskoláskorig


Sétálunk a szobában, majd egy adott jelre megállunk. Az adott jel lehet taps, koppantás, sípszó, amit előre megbszélünk. Ha ez megy, akkor különböző jelzéseket adunk és különböző mozdulatsorral kötjük össze a jelzéseket. Ez esetben nem csak a figyelem, hanem a memória is edződik!


Nagyobb gyerekekkel együttesen készíthetünk történetet zajokkal. Pl. csörög a vekker, csobogó víz hanga, ajtócsadás, szürcsölés, autóhangja. Majd a végén egy beszédhang - "Szerbusz Ágika".

Mesélje el a történetet, ezzel a képzelete is fejlődik. Iskolás gyerekek önállóan is felveheik a zajokat és lehet versenyezni, ki kerekít jobb törtnetet belőle!



A gyakorlatsort Tóth Zsuzsanna, gyógypedagógus állította össze.


Kovács Márta



#figyelem #figyelemfejlesztése

Kapcsolódó bejegyzések:
Posts Are Coming Soon
Kövess minket!
  • w-facebook
  • Twitter Clean

© 2014. Fejlesztemagyerekem.hu