Kipróbáltuk! Logico Primo, Gyerekszoba


Az óvodás gyermekek napi fő tevékenységét a játék teszi ki. Figyelmük, kitartásuk, koncentráló képességük még csak most fejlődik. Ennek alakulása különböző lehet az egy korosztályhoz tartozó gyerekek körében is. Vannak a nyugodtabb, hosszabb időn át elmélyülten játszó lurkók és vannak az örökké mozgásban lévő, a játékaikat állandóan váltogató apróságok. Ezek a képességek persze fejleszthetőek. Célzott játékokkal, speciális feladatokkal már a legkisebbek érdeklődését és figyelmét is felkelthetjük és fenntarthatjuk.

Az már ülni tudó csecsemőknek szóló első játékok is a figyelmet és a kitartást célozzák meg. A húzogatható gyöngyök, a különböző méretű karikák vagy építőkockák összerakása, az állathangokat gombnyomásra kiadó szerkezetek mind a figyelem felkeltését és fenntartását szolgálják. Már ilyen kis korban megfigyelhetjük, hogy jellemzően más jellegű játékok kötik le a fiúk és a lányok figyelmét. A fiaim egy–másfél évesen az összerakás szerelmesei voltak, mindegy mit csak egymásra lehessen rakni. A lányomat pedig inkább a golyós húzogatós játékok és a hangot kiadó játékcsodák kötötték le. Ami mindhármuknak egyaránt nagy kedvence volt az a memória kártya. Egy memoris kártyacsata még ma sem ritkaság nálunk.

A Logico Primo Gyerekszoba feladatkártyái a kicsik figyelmét, koncentráció-ját, ügyességét a közvetlen környezetükből vett élményekkel, tárgyi világuk felhasználásával próbálja fejleszteni. A feladatokban ott vannak az ismerős játékok, az ovis társak, a színes kártyák, az építőkockák és gyöngyök – mind-mind egy érdekes feladat középpontjába állítva. A legkönnyebb talán ebben a korban a formák felismerése. Azt már minden óvodás tudja, hogy a labda kerek, az autónak kereke van, a nyuszinak pedig hosszú füle. Sikerülhet egy árnyékkép, vagy egy körvonal alapján megtalálni a megfelelő párokat? (1. Együtt játszanak a gyerekek, 3. Játék a polcon, 5. Az ajándékok be vannak csomagolva, 15. Párnacsata).

Egy szinttel feljebb lépünk, amikor már a képek közötti logikai összefüggések felismerését kérjük a gyerekektől. Vajon össze tudják kapcsolni a vonatot a sínnel vagy a teniszütőt a labdával? (2. Nézd mennyi játék, 11. Tina megteríti az asztalt, 14. Panni nem tud rendet rakni).

A legnagyobb koncentrációt talán a formai felismerés, a formák tárgyakhoz való hozzárendelése igényli (4. Horgászjáték). Jó megfigyelőképességet feltételez az alakzatok pontos felismerése, egymáshoz való párosítása. Az építőkocka az egyik legjobb kreativitást fejlesztő játék. A feladatlapokon is megdolgoztatja a kicsik agyát. (8. Építőkockák, 9. A gyerekek várost építenek az építőkockákból).

Nem könnyű feladat egy négy éves gyereknek a logikai sor folytatása sem. A nyaklánc különböző gyöngyeinek egymásutánját jól meg kell figyelni a helyes válasz megadásához (10. Színes gyöngyök). Nagyobbacska óvodásoknak való a mennyiségi felismerés - hiszen itt már tudni kell számolni a 6-os számkörben. (12. Hat lufit fújt a szél). A kicsi-nagy ellentétpár elkülönítésével is lehet már próbálkozni 5 éves kortól (13. Kicsi és nagy).

Miskei Orsolya

Vendégszerzőnkről itt olvashatsz >>>

#Kipróbáltuk #formafelismerés

Kapcsolódó bejegyzések:
Posts Are Coming Soon
Kövess minket!
  • w-facebook
  • Twitter Clean

© 2014. Fejlesztemagyerekem.hu