Öltözés LOGICO-val, avagy gyors segítség anyáknak


A napokban teljesen ledöbbenve tapasztaltam a 2 és fél éves legkisebb lurkón, hogy a vendégségbe érkezve szépen leveszi a cipőjét és az előszobába kihelyezett cipős polcra szépen felrakja. Otthon miért nem csinálnak ilyet a gyerekek? Otthon az a menő, hogy ki tudja messzebbre rúgni a levetett cipőjét? Gondolom nem vagyok egyedül ezekkel a sirámaimmal. Rémálmom a téli időszak. Az öltözködési tortúránk ilyenkor a tetőfokára hág. A 8 éves nagylány reggel háromszor is átöltözik, a 11 éves bátyja pedig még az egyszeri átöltözést is húzza-halasztja egész az indulásig. A pici csak mániákusan ragaszkodik a megszokott dolgaihoz. Utálja az újdonságokat. Csak a megszokott kabát, sapka, sál. Szóval nem egyszerű az élet már az öltözködés terén sem. Rögtön megörültem hát az Így öltözünk fel Logioco Primo-s feladatkártyáknak, amelyek talán egy kicsit jobban megszerettetik, legalább a kicsivel ezt a mindennapi tevékenységet.

A Logico Primo Így öltözünk fel feladatlapjai a 3-6 év közötti óvodás gyerekek mindennapi tevékenységeit mutatja be játékos feladatok formájában.

A reggeli öltözködéstől kezdve a cipőpárosításon át a jelmezes láda rendberakásáig sokféle téma megjelenik a lapokon. A gyermekek élményvilágából merített témák, a feladatok tartalmi és képi kialakítása a gyermekeket a játszva tanulásra, gondolkodásra és ezáltal a mesélésre is késztetik. A kedves, szerethető illusztrációk, a mindennapi élethelyzeteket bemutató cselekmények mind mind elősegítik a kicsik azonosulását a megoldandó feladatokkal. Az Így öltözünk fel feladatkártyái több részterület fejlesztését is megcélozzák: érzékelés, koncentráció, mennyiségek és színek ismerete, térbeli tájékozódás, nyelvi kifejezésmód, tárgyi információk, valamint hozzárendelések és analógia képzés révén logikai összefüggések keresése.

Az első és negyedik feladatlapon párosításos feladathelyzeteket találunk. Itt a cél az azonosak felismerése (1. A gyerekek jókedvűen öltözködnek, 4. Keresd meg az ikertestvérét!). A második feladatlapon a hiányos öltözetű gyerekek ruhatárát kell kiegészíteni a kicsiknek – a hiányzó tárgyak hozzárendelése az adott dologhoz talán nem is annyira könnyű feladat.(2. Hűha, így nem megy ki az ember az utcára). A harmadik feladatlapon a részeket kell hozzárendelni az egészhez. Kitti felöltöztetése izgalmas kalandnak ígérkezik (3. Mit vegyen fel ma Kitti?).

A következő feladatlapok az összefüggések keresésére teszik a hangsúlyt. Legyen az akár logikai összefüggés vagy csak egy egyszerű mintafelismerés. (5. Tetőtől talpig tarka barka, 6.Jelmezes láda a padláson, 7. Mindegyik foglalkozáshoz más a munkaruha, 8. Szélben, fagyban, éjjel és nappal, 9. Fázik a lábunk?). A megfigyelést és a koncentrációt erősíthetik és fejleszthetik a feladaton belüli hiányzó tárgyak, elemek felismerését, besorolását célzó gyakorlatok (10. Fickó nagy rumlit csinál a cipőspolcon, 15. A kimosott ruhák a kötélen száradnak).

Iskola előtt álló gyerekekkel már a mennyiségi összehasonlítást és az időrendi felismeréseket is gyakoroltathatjuk.

(14. Elő vannak készítve a holnapi ruhák, 16. Benedek otthon készülődik, mindjárt indul az óvodába.)

Miskei Orsolya

Vendégszerzőnkről itt olvashatsz >>>

#Kipróbáltuk #térbeliorientáció #mennyiségek #színek #iskolakezdés

Kapcsolódó bejegyzések:
Posts Are Coming Soon
Kövess minket!