Itt a megoldás diszlexiás gyerekeknek és fiatal felnőtteknek

Olvasási nehézséggel küzdő gyerekek és fiatal felnőttek számára jelent segítséget a Fast ForWord és a Reading Assistant programcsalád.
A program angol anyanyelvű diszlexiás vagy angolul tanuló diszlexiás gyermekeknek használható elsősorban, de bizonyos feladatait jól lehet alkalmazni magyar anyanyelvű, beszédészlelési problémával küzdő diákoknál is. Az ő terápiájukat ez a programcsalád változatosabbá, színesebbé teheti, ráadásul önállóan is végezhetik a gyakorlatokat.
A diszlexia kialakulásában az egyén idegrendszerének fejlődési és működési sajátosságai, a környezeti feltételek (kulturális és oktatási tényezők) játszanak szerepet.
A diszlexiás gyermekeknél azt tapasztalhatjuk, hogy részképességeik egyenetlenül fejlődnek és ennek következtében az olvasás tanulásához szükséges hármas kapcsolat – auditív észlelés, vizuális észlelés, beszédmotorika – nehezen vagy hibásan alakul ki. A fejlesztés feladata, hogy ennek a hármas kapcsolatnak a kialakításához szükséges részképességeket fejlessze, összehangolja.
Forrás: A diszlexia - Promontor Televízió
A képzési programot amerikai neurológusok fejlesztették ki a nyelvi nehézségekkel és tanulási zavarokkal küszködő gyermekek és fiatal felnőttek számára. Erről részletesen ITT.
Gergényiné Németh Erika, több diszlexiás gyerekeknek írt gyakorlókönyv szerzője szerint a kifejlesztett programok szórakoztató és a vicces grafikái is ösztönzik a gyakorlatok ismételt elvégzését. Az egyes feladatok során adott visszajelzések, az időben nyújtott segítség is ösztönzi az érdeklődés, motiváció fenntartását. A program rendszeres használata elősegíti a beszédészlelés és a beszédértés, valamint a szövegértés, emlékezet, figyelem, fejlesztését és a nyelvtani szerkezetek megértését.
A program eredményességét 250 kutatás támasztja alá. Az első beszámoló 1996-ban jelent meg a Science-ben.
Az egyik legrangosabb amerikai egyetemen végzett fMRI vizsgálat képileg is bebizonyította, hogy a gyerekek agyában maradandó strukturális változások jöttek létre, azaz új kapcsolatok rajzolódtak ki az agykérgükben. Ezek a változások általában 8-12 hét használat után is megmaradtak.

Autista gyerekeknél is megtapasztalták a szoftver nem várt “mellékhatásként” a szociális aktivitás növekedését. Több gyermek kézírása javult, gondolkodási sebességük nőtt, önbizalmuk normalizálódott, így jobban tudtak teljesíteni az élet minden területén.
A cikket a feladattípusok ismertetésével folytatjuk.
Ha ki szeretnéd próbálni a programot kattints ide.
Cikkeink a diszlexia témaköréből:
Tanulási zavarok I. - Az ezerarcú diszlexia
Kipróbáltuk! Olvasástanulás Logicoval
#diszlexia #beszédészlelés #beszédértés #autizmus #motiváció