Iskolaérett a gyerekem?

A Radosza-tesztgyűrűt vegyes csoportban próbáltuk ki – nagycsoportosokkal, és gondolkodni szerető középsősökkel. A tesztgyűrű használatát csak akkor érdemes elkezdeni, ha az ovigyűrűt már készség szinten tudják használni a gyerekek, hiszen itt már sokkal bonyolultabb feladatokat kell-és lehet megoldani, ehhez azonban biztos eszközhasználat szükséges.

Miután megnéztük, megbeszéltük az ábrákat, megkerestük az összefüggéseket a képek között. (egyelőre eszközhasználat nélkül)

Mivel vegyes csoport vagyunk, így nem kerülhető ki az a szempont sem, hogy nem csak a nagyok, hanem a náluk kisebbek is odajönnek. (az ovigyűrűt és használatát ők is ismerik, és a képkártyákkal ők is tudnak játszani) Ha a kicsik használják a tesztgyűrűt, akkor nekik csak 1-2 elemből álló feladatot adjunk, hogy a sikerélményük megmaradjon.

Radosza tesztgyűrű

Ahogy az ovigyűrűnél, itt is az elején minden esetben kétszemélyes kapcsolat – óvodapedagógus-gyerek, és persze a „külső megfigyelők”. Mivel az eszköz használatát már ismerik, itt valóban a feladatra lehet koncentrálni, s lássuk be ez nem minden esetben könnyű. Ez az a gyűrű, ahol nagyon tudatosan kell differenciálni (nem életkor, hanem egyéni érettség szerint) mert van, aki ki tudja rakni a 4 évszak fáit sorrendben is, de van olyan is, akinek problémát okoz a 2 elemből álló körte kirakása. (rész-egész viszony) Ha házat építünk, nagyon pontosan meg kell figyelni az elemeket, hiszen több darabból áll az építés vagy bontás. (szerialitás, sorrendiség.)

A tiéd milyen?

A tesztgyűrű valóban teszt - a felnőttnek, hogy melyek azok a részterületek egy-egy gyereknél, ahol még nem mozog biztonsággal. Érdemes nagyon figyelni és jegyzetelni, s a következő játéknál erre fókuszálni.

A gyerekeknek továbbra is játék, s mondhatom, rendkívüli türelemmel, újrakezdéssel, nem feladással, gyorsasággal, közös gondolkodással állnak egy-egy nehezebbnek bizonyuló feladathoz. Ilyenkor nagyon fontos a támogató, segítséget adó felnőtt, vagy csoporttárs. (megmutatom, „beleforgatom” a kezébe, közösen kigondoljuk, stb.)

A gyűrűn, a változatos ábráknak köszönhetően lehet gyakorolni az irányokat, számlálni, sorrendeket alkotni, rész-egész viszonyokat felismerni és kirakni, különböző formákat valamilyen egyező tulajdonság alapján egymás mellé rendelni.

Az eszköz nálunk bármikor elővehető, ilyenkor gyakran 2-3 gyerek is körbeállja azt, aki az eszközzel játszik. Tudnak egymásnak feladatot adni, segíteni, ellenőrizni. Jó látni, hogy egy-egy nehezebb feladatnál az 5-6-7 éves gyerekek milyen türelemmel, egymással megbeszélve, érvelve-vitázva tudnak összedolgozni. Ebben a helyzetben nem az eszköz forgatása a cél, hanem a közösen kitalált jó megoldás. Ilyenkor nagymértékben fejlődik kommunikációjuk, érvelő vitatechnikájuk. Miközben az eszközzel játszanak, szükségük van jó megfigyelőképességre, logikus gondolkodásra, figyelemre, analizáló-szintetizáló képességre, térlátásra, fejlett finommotorikára.

A Radosza ovigyűrű és a Radosza tesztgyűrű MOST olcsóbb!

Katt ide, nézd meg:

Jó szívvel ajánlom a Radosza-tesztgyűrűt azoknak, akiknek van a közelében olyan kisgyerek, aki szereti a kihívásokat, s nagyon szeret gondolkodtató feladatokat megoldani. Nagyon jót fognak játszani.

Kosztel Krisztina, óvónő

Vendégszerzőnkről

Kosztel Krisztina

Ki vagyok én?

Óvodapedagógus, szülő, örökös útkereső, határokat feszegető, elkötelezett híve az óvodai demokratikus nevelésnek. Már gyerekkoromban tudtam, hogy óvónő leszek, „ha nagy leszek”.

Az egyik legjobb dolog, hogy a mindennapjaimat 3-7 éves korú gyerekekkel tölthetem. A csoportban nem szeretek „unatkozni”, azt szeretem, ha tevékenyen telnek a mindennapjaink.

Olyan ez, mintha minden nap színpadra állnál, de csak akkor, abban a pillanatban dől el, hogy tetszik-e a közönségnek a műsorod. És sikerélmény, ha igen, mert szeretnek játszani, új dolgokat kipróbálni, vagy régieket begyakorolni, átváltozni, segíteni, megőrülni kicsit J

Igyekszem folyamatosan képezni magam, (nem a pontokért, hanem saját fejlődésem miatt) van 2 szakvizsgám, és jó pár tanfolyam a hátam mögött. Keresem azokat az új módszereket, technikákat, amelyek hozzá tudnak tenni valami újat, különlegeset a mindennapjainkhoz.

Sok eszközt készítek, egyrészt, hogy tovább tudjam fejleszteni a játékainkat, más részről pedig ez is egy lehetőség a személyre szabott differenciált bánásmódnak, legyen szó akár fejlesztésről, akár tehetséggondozásról.

Egyik kedves kínai közmondásom: „Egy gyermek élete olyan, mint egy papírlap, melyen minden arra járó nyomot hagy”

Szeretnék pozitív nyom maradni….

#Kipróbáltuk #Radoszagyűrű #óvodás #komplexfejlesztés

Kapcsolódó bejegyzések:
Posts Are Coming Soon
Kövess minket!