Kódolva - angolul

Minden szülő álma, hogy a gyermeke boldog felnőtt legyen. De mitől lesz boldog egy ember?

Nyilván sok tényezője van, de az, hogy a munkaerőpiacon keresett, hogy megvannak azok a kompetenciái, amelyek a jó munka megszerzéséhez szükséges, ahogy mondják „nem dolgozik, hanem a hobbiját csinálja” az bizonyosan közelebb visz a boldogsághoz. Hány és hány „elveszett”, fejlődni nem képes, különböző pszichés támogatásokra szoruló negyvenes-ötvenes él körülöttünk? Sok oka lehet annak, hogy nem találják az útjukat, hogy nem tudták valóra váltani álmaikat, de az mindenképpen oka, hogy, amikor ők voltak gyerekek, senki nem gondolkodott a jövőn.

Holott, már az 1970-80-as években lehetett tudni, hogy meg fog jelenni számítógép, hogy lesz nyomtató, hogy feltűnnek majd a robotok. Mégis bőszen másolták, vagy indigózták a leckét, és senki meg se említette, hogy mire felnőnek ez nem így lesz. Soha senki nem készítette fel őket a jövő változásaira, ami meglehetősen robbanásszerűen, váratlanul érte a felnőtt korosztályt. Nem véletlen, hogy lassabban és nehezebben alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz, hiszen senkinek nem jutott eszébe 40-50 évvel ezelőtt olyan személyiségjegyeket fejleszteni, amelyek az alkalmazkodást megkönnyítik.

Tanulva ebből a hibából a mai szülőknek kötelességük figyelni a jövő prognózisait, és felkészíteni a gyerekeiket a jövő munkaerőpiacán való megfelelésre. Ha boldog felnőttet szeretnénk a gyermekünkből nem lehet elkerülni, hogy kialakítsuk azokat a képességeket, készségeket, amelyek nélkülözhetetlenek lesznek pár éven belül. A kódolást például a jövő írástudásaként emlegetik. Kódoláshoz nem értő felnőtt analfabétának fog számítani.

Az E-PROschool kifejlesztett egy olyan nyelvtanítási módszertant, ami a két nélkülözhetetlennek tűnő készséget, a nyelvismeretet, és a STEM készségeket ötvözi, egyidejűleg fejleszti. De mik is a STEM készségek? A STEM egy betűszó, magyar megfelelőjét eddig nem találtak. Science, Technology, Engineering, Math – ezekből a szavakból áll össze. Nyilván ez számos készséget takar, ezekből a logikus gondolkodás, tervezés, kreativitás, érveléstechnika, értelmes kérdésfeltevés, kódolás, programozás fejleszthető nyelvórákon. A robotokkal/programozással támogatott nyelvoktatás nem dobja ki a régi nyelvoktatási módszereket. Nyelvkészséget a hagyományos módon fejleszti, azaz a kommunikatív nyelvoktatás alkalmazza a beszédkészség, hallott szövegértés, íráskészség, olvasott szövegértés fejlesztésére. Mindezek mellett „plugged” és „unplugged” feladatokon keresztül fejleszti a STEM készségeket is. Plugged feladatokon az eszközigényes feladatokat értjük, ezekre vezettük be az Ozobotot, micro:bitet, scratch-et, drawbotot. Az unplugged feladatok a papíralapú, de STEM készségeket fejlesztő gyakorlatokat takarják. Ilyen például egy idegen nyelvi folyamatábra készítése egy általános témában.

A módszer nagyon hasznos az egyébként reál beállítottságú gyerekeknek, akiknek azért okoz nehézséget a nyelvtanulás, mert túl humán módszereket alkalmaz. A humán beállítottságú gyerekek viszont könnyebben elsajátítják az annyira nélkülözhetetlen, számukra is elkerülhetetlen kódolást, robotikát, programozás alapjait.

Az E-PROschool az eredményeit 2018-ban már bemutatta a Dublinban megtartott nemzetközi tehetségkonferencián, illetve folyamatosan jelen van a hazai és nemzetközi tudományos életben. A módszert folyamatos mérésekkel tesztelik.

Az E-PROschool módszerével már több hazai nagyvárosban is tanulhatnak angolul a gyerekek.

Érdeklődni, részleteket megtudni az alábbi honlapon lehet: http://elittanar.hu/

Molnárné dr. László Andrea

A kép forrása: https://hu.pinterest.com/pin/114490015507637116/

#tehetség #tehetséggondozás

Kapcsolódó bejegyzések:
Posts Are Coming Soon
Kövess minket!
  • w-facebook
  • Twitter Clean

© 2014. Fejlesztemagyerekem.hu